Silver Shadow II
Rolls Royce
KLASSE EN TIJDLOZE ELEGANTIE VERENIGEN ZICH IN DIT MODEL ROLLS-ROYCE.
Deze Rolls startte zijn leven in de kleur grijs met blauw everflex dak. Hij is in 1978 besteld door en geleverd aan 2-voudig wereldkampioen motorrijden Barry Sheen (1950 - 2003). De Rolls is in 1997 naar Nederland gekomen. De noodzaak tot wat plaatwerk en overspuiten monde uit in een 3-jaar durende verbouwing. Deze verbouwing leidde tot een complete make-over waarin de auto zijn huidige prachtige kleurstelling van Monte Carlo Magic over Silver verkreeg. Ook het interieur werd volledig vernieuwd.
Het verbruik van de auto wordt CO2-gecompenseerd.
De Rolls Royce wordt ter beschikking gesteld inclusief chauffeur.
De auto is origineel Engels en daarmee rechts-gestuurd.
600 Pullman
Mercedes-Benz
TEUTOONSE KWALITEIT VOOR KONINGSHUIZEN EN STAATSHOOFDEN
De 600, ook wel bekend als “Der Grosser”, was een poging van Mercedes om met deze ultra-luxe Mercedes Rolls-Royce van de troon te stoten. Dat is niet gelukt omdat het “toch maar een mercedes” was, zo was het sentiment onder de doelgroep. Pas als hij dichterbij kwam, ervoer je hoe groot de Mercedes was. De 600 is voorzien van allerlei nieuwe technieken, die deels in volgende modellen van Mercedes niet meer werden gebruikt omdat ze te onderhoudsgevoelig bleken. Omdat alle pneumatische en hydrolische features veel meer vermogen vroegen dan de zwaarste motor die Mercedes in het assortiment had kon leveren, is een compleet nieuwe 8 cylinder 6.3 Ltr motor (M100) ontwikkeld. Al deze nieuwe features leveren echter een fenomenale rijervaring op en bedienen pneumatisch alle ramen en het kofferdeksel.
Mercedes had van de SWB (Short Wheel Base) en de Pullman (de verlengde uitvoering) over de productieperiode van 1963-1981 gepland er totaal ongeveer 30.000 te maken. De teller is echter blijven steken op 2677 eenheden. Commercieel geen groot succes derhalve. Echter qua reputatie bevestigde dit model de superioriteit van Mercedes op het technisch vlak. Het valt de begrijpen dat met deze geringe aantallen de 600, ruim 60 jaar na de introductie, een zeldzame verschijning is en dat geldt des te meer voor de Pullman, waarvan er slechts 428 van zijn gemaakt.
Naast velel staathoofden, koningshuizen, en bekenden uit de entertainment industrie is de bekendste bezitter van een 600 Pullman was de paus. Dit model staat nu in het Mercedes museum in Stuttgart.
Deze Mercedes is in 1971 in New-York geleverd. In 1998 is de auto naar nederland gekomen en tentoongesteld in een museum. Bij de opheffing van het museum belandde de auto in handen van de huidige eigenaar.
Het verbruik van de auto wordt CO2-gecompenseerd.
De Mercedes wordt ter beschikking gesteld inclusief chauffeur.
CONTINENTAL LIMOUSINE
Lincoln
Deze prachtige limousine is nog in geheel originele staat en is in 1978 geschonken door Ford Nederland aan H.M. Koningin Juliana.
Deze limousine is de allerlaatste grote lincoln uit de HKH Juliana era en heeft dienst gedaan bij de staatsbezoeken van oa de Sjah van Perzie, een amerikaanse president en diverse andere staatshoofden. Ook zijn Koningin Beatrix en Koningin Juliana met deze limousine van en naar het Paleis op de Dam vervoerd tijdens de kroning van Beatrix. De limousine is eind vorige eeuw overgegaan van het Koninglijk Staldepartement naar prive-bezit, alwaar hij, na tientallen jaren, nog steeds verblijft.
�
Het verbruik van de auto wordt CO2-gecompenseerd.
Limousine wordt ter beschikking gesteld inclusief chauffeur.
Als er hoge verkeersdrempels in de route voorkomen kan de limousine (door zijn lange wielbasis) niet worden ingezet.